Case

Pelikan

Internationale Back-to-school spaaractie

Vraag

Wat ‘vullinkjes’ waren voor de ouderen onder ons, zijn de printer supplies voor de jongere generaties. Hoe maak je als fabrikant Pelikan duidelijk aan je doelgroepen dat je met je tijd mee gaat en ook aan jongeren een A-merk verkoopt?

Aanpak

Met een middel voor alle generaties: Een spaaractie! Spaaracties voor handdoeken, pannen, Efteling of luxe artikelen zijn al generaties lang effectief. De Kleuver ‘has been there done that’.

De klant en De Kleuver bedachten gezamenlijk te focussen op internationale truckchauffeurs in Duitsland. Deze (internationale) chauffeurs zijn helemaal weg van hun truck. Ze pauzeren vaak lang op parkeerplaatsen bij tankstations langs alle snelwegen in Europa. Dat gaf een goed aanknopingspunt: spaar drie populaire merken trailers. Actieverpakkingen met verschillende HP, Epson en Canon cartridges van Pelikan en mini’s van Pelikantrucs werden samengesteld en via tankstations verkocht.

De productie van de trucks werd in China verzorgd, de verpakking in Nederland bij dezelfde fabriek als die van Heineken en de handling bij een geselecteerde businesspartner van De Kleuver.

Resultaat

De back-to-school actie werd een massaal succes. De cartridges reden heel Europa door en werden populair dankzij de mooi bestickerde Pelikan trucks.

Vragen over deze case?

Kevin Jansen
Business Development Manager

Delen:

Meer cases