Case

Van der Heiden Cheese Services

Merkidentiteit, restyling logo en realisatie branded website

Vraag

Van der Heiden Cheese Services zag de noodzaak in voor een nieuwe website. Het online neerzetten van een sterk merk is niet alleen goed om te laten zien aan (potentiële) klanten, maar ook aan (potentiële) medewerkers. Want laten zien wie Van der Heiden als werkgever is, is een behoefte die ook bij dit sterke merk in kaas van toepassing is.

Tijdens de eerste gesprekken werd al snel duidelijk dat het niet alleen om een website ging. Het logo en de huisstijl voldeden niet meer aan de moderne eisen, en bovendien ontbrak het aan een heldere en eenduidige merkidentiteit. Wat uiteindelijk toch het hart vormt van alle uitingen binnen je middelenmix. Dit gebrek aan eenheid tussen merkidentiteit, visuele elementen en communicatie maakte het lastig om de vertaling naar de website goed te kunnen maken.

Aanpak

Om de problemen bij de kern aan te pakken, zijn we begonnen met een paar strategische brandingsessies. Het doel was om de merkidentiteit van Van der Heiden Cheese Services helder te formuleren. De perfecte combinatie zoeken tussen passie, innovatie en duurzaamheid. Tijdens deze sessies zijn we gedoken in de kernwaarden van het bedrijf, haar missie en visie, de positie in de markt, en de unieke elementen die Van der Heiden onderscheidt van de concurrentie. Interviews met duurzame klantrelaties van Van der Heiden gaven maakten het verhaal steeds scherper en vervolgens helemaal compleet.

Merkbeleving is de combinatie van wie je bent en wat je laat zien

Het resultaat van de strategische sessies

De Kleuver Marketing & Business Consultants heeft samen met directeur / eigenaar Teunis van der Heiden een scherpe merkidentiteit ontwikkeld. Dit omvatte:

  • Positionering: De uitgangspunten hoe Van der Heiden zich positioneert in de markt ten opzichte van de concurrentie.
  • Kernwaarden: Waarden die de basis vormen voor alle bedrijfsactiviteiten en communicatie.
  • Missie en Visie: Een heldere missie die de essentie van het bedrijf samenvat en een visie die richting geeft aan toekomstige groei.
  • USP’s: Kort verwoorde toegevoegde waardes van het merk Van der Heiden Cheese Services.
  • Elevator Pitch: Een concrete en pakkende elevator pitch die in een paar zinnen samenvat wat Van der Heiden uniek maakt, wat het merk doet, voor wie en hoe.
  • Klantbelofte: Een duidelijke klantbelofte die weerspiegelt waar Van der Heiden voor staat en wat klanten van het merk mogen verwachten.

Op basis van deze vernieuwde merkidentiteit hebben we een krachtig en modern logo ontworpen dat de kern van het bedrijf visueel vertegenwoordigt. De nieuwe huisstijl sluit hier naadloos op aan en versterkt de visuele identiteit van Van der Heiden. Hierin komt ook het aspect duurzaamheid duidelijk naar voren, wat steeds belangrijker is geworden binnen het merk en haar branche.

Van merkidentiteit naar websiteontwikkeling

Met de vernieuwde merkidentiteit als fundament, konden we verder gaan met het ontwerpen en bouwen van de nieuwe website. De website is volledig op maat gemaakt, met een design dat de waarden en visie van Van der Heiden weerspiegelt. De SEO geoptimaliseerde webteksten zijn zorgvuldig geschreven om de merkboodschap duidelijk over te brengen, met een focus op de klantbelofte: “Creating Premium Quality’’.

De nieuwe website presenteert Van der Heiden Cheese Services als een familiebedrijf dat altijd openstaat voor zijn klanten, met de belofte dat jouw succes hun succes is. Of je nu een kaasproducent, groothandel of distributeur bent, Van der Heiden belooft je kaas te voorzien van de premium smaak en uitstraling, ondersteund door geautomatiseerde processen die zorgen voor de hoogste kwaliteit. Dit alles vindt plaats in het meest duurzame rijpingshuis van Europa, waar traditie en innovatie hand in hand gaan.

Resultaat

De strategische sessies en de vernieuwde visuele identiteit hebben geleid tot een consistente en krachtige merkuitstraling. Van der Heiden Cheese Services beschikt nu over een sterke merkidentiteit die hen duidelijk positioneert in de markt. De nieuwe website, met zijn moderne ontwerp en duidelijke boodschap, vormt dé vertaling van het unieke verhaal van het merk en ondersteunt zowel interne als externe communicatie.

Dankzij de heldere merkvertaling en de verbeterde visuele identiteit is Van der Heiden beter in staat om zich te onderscheiden in de markt. Niet alleen als corporate merk, maar ook als werkgeversmerk voegt dit waarde toe. De nieuwe huisstijl en het logo versterken hun merkwaarde, terwijl de nieuwe website zorgt voor een professionele uitstraling en betere communicatie met hun (potentiële) klanten en (potentiële) medewerkers. Dit bleek ook nadat de website, inclusief huisstijl getoetst was bij duurzame klantrelaties.

Met dit alles is Van der Heiden klaar voor de toekomst, want dat zit in het DNA van het merk. Waarbij het team blijft innoveren en haar klanten de hoogste kwaliteit en service biedt, met een duurzame blik op de toekomst van kaas. De website van Van der Heiden vind je hier.

Vragen over deze case?

Van der Heiden

Kevin Jansen
Business Development Manager

Delen:

Meer cases