Case
Van der Valk Vitaal
Een nieuw zorgconcept vermarkten
Vraag
Minister Edith Schippers sprak in de media over de overgang van ziekenhuiszorg naar thuis. Er ontbrak een schakel, was de conclusie. Hierdoor ontstond een nieuwe vraag en actualiteit. Van der Valk Tiel ontwikkelde het antwoord en sprong hierop in met het zorgconcept ‘Van der Valk Vitaal’.
Aanpak
In 2016 opende het vitaliteitshotel ‘Van der Valk Vitaal’ haar deuren. Maar voordat het vitaliteitshotel haar deuren kon openen, moest het merk naamsbekendheid krijgen en geladen worden. Met deze vraag kwamen zij bij De Kleuver. Middels de Strategiecheck heeft de directie van Van der Valk Tiel inzichten gekregen. We ontwikkelden de strategie (waarbij we ons tevens verdiepten in het Ansoff model), positionering, creatief concept, merk en merklading. Dit alles is uitgewerkt in een flowchart, wat door de medewerkers in hun dagelijks werk uitgedragen kan worden.
Resultaat
Van der Valk Vitaal wordt nu doormiddel van de flowchart gekoppeld aan de marketingcampagnepijlers ‘gezond worden’, ‘gezond blijven’ en ‘gezond zijn’, succesvol in de markt gezet.
Vragen over deze case?
Kevin Jansen
Business Development Manager