Case
Van Wijk Verf
Van concurrentie op prijs naar weten wat je waard bent
Vraag
Van Wijk Verf kwam binnen voor het bouwen van een nieuwe website en social media. Ze hadden al met verschillende partijen aan tafel gezeten, maar de juiste aanpak en klik nog niet gevonden.
Aanpak
We ontleedden al snel de vraag achter de vraag: de verkoopmedewerkers kampten met veel klanten die erg zaten op ‘prijs’ in plaats van op de toegevoegde waarde van Van Wijk Verf. Daarom deden we de Strategiecheck met directie, inkoop en enkele salesmedewerkers. Hier kwam uit dat Van Wijk Verf méér is dan een partij die dozen schuift, maar een kennis- en businesspartner.
Deze nieuwe propositie vertaalden we naar diverse huisstijlmiddelen, SEO-geoptimaliseerde website(s) voor zowel prof als retail, fotografie en social mediamarketing. Ook namen we de verkoopmedewerkers mee in het unieke verhaal van Van Wijk Verf en hoe zij bestaande en nieuwe klanten kunnen meenemen in de toegevoegde waarde op kwaliteit en service om zo weg te blijven van prijs.
Resultaat
Na 4 jaar heeft niemand het meer over prijs. Door sales wordt dit als uniek en een verademing ervaren: ze kunnen nu doen waar ze goed in zijn. Het staat dichtbij hen. Daarnaast wordt Van Wijk Verf door haar succes in Nederland gezien als voorbeeld voor verffabrikanten, toeleveranciers en collega-groothandels hoe je marketing kunt inzetten vanuit een uniek verhaal, online en via social media zichtbaar kunt zijn en hoe weg te komen van prijsdruk. Door het succes is van Wijk Verf uitgebreid van een regionale speler naar een landelijke speler.
Vragen over deze case?
Kevin Jansen
Business Development Manager