Merkstrategie

Merkenarchitectuur als onderdeel van je strategie

Een belangrijk onderdeel van de marketing- en business strategie is je merkstrategie. Het is de hiërarchische positie en samenhang van jouw verschillende merken: de merkarchitectuur. Heb jij meerdere merken onder je hoede en ben je benieuwd hoe zij elkaar optimaal kunnen versterken? Wil je weten hoe je het best kunt omgaan met de ontwikkeling van nieuwe merken? Er zijn verschillende merkstrategieën, met ieder zijn eigen voor- en nadelen. Een duidelijke keuze maken voor een bepaalde merkstrategie, helpt ervoor te zorgen dat je jouw merken optimaal inzet om jouw bedrijfsdoelstellingen te bereiken.

Merkstrategie bij De Kleuver
Merkenstrategie en de keuzes die je kunt maken

Houvast voor de toekomst

Of je je merkenhuis wil doorontwikkelen, bedrijven wilt overnemen, van plan bent huidige merken te verkopen of helemaal te elimineren: een duidelijke merkstrategie geeft je richting en houvast voor de toekomst. Kies je ervoor om het hoofdmerk aanwezig te houden, dan investeer je in één sterk merk waar de andere merken op mee kunnen liften. Verschillende merken hebben aan de andere kant weer het voordeel dat je kunt inzetten op verschillende doelgroepen én beperkt het risico op imagoschade over het gehele merkenhuis. De juiste keuze voor een merkstrategie hangt af van jouw bedrijfsdoelstellingen en jouw toekomstvisie.

Laat je inspireren door onze successen

Waarom kies je voor De Kleuver?

Bouwt sterke merken sinds 2000

Honderden tevreden klanten gingen je voor

Lange termijn relaties, al met korte termijn resultaten

Geen uurtje-factuurtje, maar fixed prices en pro-actieve betrokkenheid

Integreert marketing in jouw business en sales strategie

Meer weten? Zet de eerste stap!

Ben jij klaar om jouw bedrijf naar een hoger niveau te tillen? Wij ontdekken graag, samen met jou, de vraag achter jouw vraag om jouw business écht verder te helpen. Benieuwd? Laat jouw gegevens achter en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Hoe kan ik je helpen?

merkstrategie

Kevin Jansen
Business Development Manager