Positionering en herpositionering

Sterke merken: relevant en toekomstbestendig

Waarom positionering of herpositionering? Onderzoek toont aan dat bedrijven gemiddeld 20% per jaar moeten veranderen, om de dynamische markt, de technologische ontwikkelingen en de veranderingen in politieke en sociale context bij te kunnen blijven. Dat betekent dat een merk gemiddeld eens in de vijf jaar (!) volledig vernieuwd moet zijn, om relevant en toekomstbestendig te blijven. We hoeven je dus niet uit te leggen dat het van belang is om de positionering die je hebt bepaald in je marketing- en business strategie met enige regelmaat te toetsen en te bepalen of een herpositionering nodig is.

Positionering en herpositionering
Toe te passen model voor ontdekken van de positionering en herpositionering

Opnieuw oriënteren op de markt van morgen

Sterke merken moeten blijven veranderen, om klaar te zijn voor de behoeften van de klant en de markt van morgen. Dat betekent constant nadenken over of jouw huidige positionering, wellicht een herpositionering nodig heeft. Zo maakte DTG de slag van uitgever van de telefoongids naar een organisatie die andere bedrijven helpt online vindbaar te zijn, en ontwikkelde en verbreedde Bol.com zich van mediawinkel naar ‘de winkel van ons allemaal’. Ook wij kunnen eindeloos vertellen over herpositionerings-cases die we zelf hebben gedaan. Zo hielpen we bijvoorbeeld voormalig Eijerkamp (Van Ekris) de slag te maken van meubelzaak naar wooncenter. En groeide verfgroothandel Van Wijk Verf toe naar een echte kennis- en businesspartner voor de professional en retailer. (Opnieuw) toegevoegde waarde bieden is de voorwaarde voor een sterk, toekomstbestendig en zelfs vooruitstrevend merk.

Laat je inspireren door onze successen

Waarom kies je voor De Kleuver?

Bouwt sterke merken sinds 2000

Honderden tevreden klanten gingen je voor

Lange termijn relaties, al met korte termijn resultaten

Geen uurtje-factuurtje, maar fixed prices en pro-actieve betrokkenheid

Integreert marketing in jouw business en sales strategie

Meer weten? Zet de eerste stap!

Ben jij klaar om jouw bedrijf naar een hoger niveau te tillen? Wij ontdekken graag, samen met jou, de vraag achter jouw vraag om jouw business écht verder te helpen. Benieuwd? Laat jouw gegevens achter en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Hoe kan ik je helpen?

positionering

Kevin Jansen
Business Development Manager