Ons verhaal
De kracht van middelenvrij denken
Al sinds 2000 heeft De Kleuver zich ontwikkeld tot hét marketing- en business consultancy bureau met een specialisme in online marketing en employer branding. Onze klanten, vaak MKB of (semi-)overheid, kiezen bewust voor onze eigenzinnigheid. We zoeken altijd naar de vraag achter de vraag. Werken standaard vanuit onderzoek en strategie. En denken in échte oplossingen voor jouw ambities in plaats van in middelen. Zo blijven wij jou en onszelf uitdagen en voegen we waarde toe in welke fase jouw bedrijf zich ook bevindt.
Bouwen aan sterke merken
Ons bedrijf, dat begon met een simpele schets op een bierviltje, is vandaag de dag uitgegroeid tot een waar begrip in de omgeving. Het is de plek waar ondernemerschap, marketing, communicatie en sales elkaar vinden en versterken. Het is waar we bouwen aan sterke merken. Deze unieke formule, in combinatie met ons middelenvrije en ondernemende DNA, is waar we onze klanten keer op keer mee verrassen. Dit doen ons zelfsturende team niet alleen. Waar we 20 jaar lang onze IT-specialisten in huis hadden, hebben we nu een vaste kring aan partners om ons heen verzameld waardoor we – in deze snel veranderende wereld – voor ieder vraagstuk, de juiste professionals kunnen aanschuiven. Hierdoor ben je verzekerd van een onafhankelijke (middelenvrije) oplossing en ons als businesspartner die de juiste taal spreekt.
Kernwaarden:
Samenwerking, Leiderschap, Impact, Kwaliteit, Zorgzaamheid, Verantwoordelijkheid
Tijdlijn
Het allereerste idee
Wim en Evelien hadden net verkering. Ze zaten in het café 'De Kijker' in Utrecht en fantaseerden over de start van een eigen bedrijf. Het idee begon met een simpele schets op een bierviltje.
Start van De Kleuver
De sprong in het diepe werd gewaagd en het eerste échte kantoorpand aan de Fokkerstraat werd geopend. Wim kreeg van zijn oude baas een grote opdracht: het personeelsblad van het Antonius Ziekenhuis. Eind dit jaar nam ook Evelien ontslag en werd mede-directeur.
Landjuweel
Al snel werden twee collega's aangenomen, waarna de Fokkerstraat te klein werd. In 2002 is De Kleuver daarom verhuisd naar een grotere en representatievere locatie aan het Landjuweel in Veenendaal.
De Strategiecheck
Onze klanten lieten ons inzien dat we door marketing te integreren in de bedrijfsvoering, we een unieke manier van denken hadden. Op hun verzoek ontwikkelden we, samen met hen, onze eigen, unieke methodiek: de Strategiecheck met 7 vragen aan ondernemerszijde en 7 vragen aan marketingzijde.
Onze Jugendstil-villa
De methodiek bewijsde zich. De zaken gingen goed. We zorgden voor tevreden klanten en tevreden groei. Een nieuw, historisch pand kwam in beeld. Het was de oud-directeurswoning van de Ritmeester Sigarenfabriek. Hieraan moest nog wel wat gebeuren ...
Kerkewijk 63
Negen maanden lang is er, samen met 22 specialistische bedrijven, gewerkt aan herstel van de villa. Daarna werd het monumentale pand in 2005 officieel door de wethouder tot geopend verklaard. Sindsdien is De Kleuver te vinden aan de Kerkewijk 63, in Veenendaal.
Ontstaan drie labels
De enorme groei van de online mogelijkheden en de toenemende recruitmentvraagstukken, vroegen om verdieping en specialisatie. Wel vanuit onze unieke gedachte: dat marketing en bedrijfsvoering hand in hand gaan. Deze specialismen werden, naast De Kleuver bedrijfscommunicatie twee afzonderlijke labels, één gericht op digital marketing, de ander op arbeidsmarktcommunicatie.
Door de crisisjaren
Voor het eerst gingen banken failliet, en gingen ook klanten failliet. Ondanks de economische en bankencrisis hield De Kleuver stand. De Strategiecheck ontwikkelde zich verder en de specialisatie in de labels bleek een goede keuze te zijn.
Frisse wind
Na bijna 25 jaar aan het roer te hebben gestaan, geven eigenaren Wim de Kleuver en Evelien van Dijk sinds begin 2023 de nieuwe generatie binnen De Kleuver meer ruimte om hun ambities te ontdekken. Het paar dat al jarenlang met plezier samenwerkt, ziet de nieuwe lichting als de toekomst van het bedrijf.
Vernieuwing zichtbaar
Hoewel het DNA van De Kleuver dezelfde blijft, zijn er ook veranderingen zichtbaar. Zo is de propositie aangescherpt naar wie we écht zijn: niet enkel marketeers, maar business consultants met een marketing, online marketing en employer branding specialisme. Dit vertaalt zich ook naar het vernieuwde logo, de huisstijl en website.
Heb je een vraag?
Wij ontdekken graag samen met jou de vraag achter de vraag. Zet de eerste stap en neem direct contact op of vul ons contactformulier in via de link hieronder. Wij nemen direct contact met je op.
Hoe kan ik je helpen?
Kevin Jansen
Business Development Manager